Internet, czyli o sposobie na udany biznes

21 Sie

Internet, czyli o sposobie na udany biznes

Szukając pomysłu na biznes warto skierować wzrok na możliwości, które daje internet. Internet może, bowiem stać się źródłem udanego pomysłu na biznes. Daje on wiele możliwości, które przyczyniają się do sukcesu w biznesie.

Pomysł na internetowy biznes

Pierwszym elementem, który sprawia, że biznes w internecie może być niezwykle udany jest prowadzenie działalności w wirtualnej rzeczywistości. Można ją prowadzić za pośrednictwem internetu proponując konsumentom możliwość dokonania zakupów w internecie, czy to za pośrednictwem sklepów internetowych czy też portali aukcyjnych, na których wystawiane są różnorodne produkty. Inną możliwością jest oferowanie usług przez internet, na przykład usług księgowych, usług tłumaczeń, e-learning czy nawet usług prawnych udzielanych za pośrednictwem sieci internetowej. Osobnym działem są także usługi dla internetu czy też związane z internetem takie jak hosting domen, budowa stron internetowych czy też pozycjonowanie stron www.

Reklama w internecie

Kolejnym sposobem na sukces w internecie jest prowadzenie działań marketingowych i reklamowych za pośrednictwem internetu, działań takich jak prowadzenie kampanii AdWords, pozycjonowanie, emisja spotów na portalach streamingowych czy też prowadzenie profili w social media. Wśród tych działań konieczne będzie przede wszystkim pozycjonowanie strony, aby sprawić, że firma stanie się widoczna dla internautów, więcej na temat pozycjonowania można dowiedzieć się klikając tutaj–  pozycjonowanie stron kraków.

Obsługa klienta przez internet

Wykorzystanie internetu w prowadzeniu biznesu można związać także z obsługą klienta poprzez globalną sieć. Nawet jeśli firma działa w rzeczywistości i jej usługi trudno jest oferować przez internet możliwe jest prowadzenie obsługi klienta za pośrednictwem sieci. Przykładem może być tutaj składanie zamówień, dokonywanie zgłoszeń serwisowych czy obsługa posprzedażna klientów prowadzona poprzez specjalnie do tego celu stworzone platformy służące kontaktom z klientami.

Obsługa firmy przez internet

Możliwe jest także stworzenie i korzystanie z programów do obsługi firmy, takich jak CRMy i systemy ERP, które dzięki podłączeniu do internetu umożliwiają dostęp do danych firmowych z każdego miejsca na świecie. Jest to szczególnie pomocne w przypadku handlowców pracujących w terenie. Dzięki temu mają oni stały dostęp do ważnych dla nich informacji niezależnie do miejsca, w którym aktualnie się znajdują, co znacznie poprawia komfort i płynność pracy.

21 Lip

Zalety prowadzenia działalności gospodarczej w Hiszpanii

Nie da się ukryć, że na zagranicznych rynkach europejskich i zresztą nie tylko przedsiębiorcy z Polski są coraz aktywniejsi, co oczywiście może nas tylko i wyłącznie cieszyć. Obecnie nikogo nie dziwią już liczne firmy Polaków w Wielkiej Brytanii czy też Niemczech lub Belgii. Ponadto nie wolno zapomnieć tutaj również i o Hiszpanii, która jest przecież od naszego kraju oddalona i to sporo. Wielu przedsiębiorców, którzy prowadzą firmę w tym kraju Półwyspu Iberyjskiego, zauważa, że wiąże się to z wieloma przywilejami. Czy rzeczywiście prowadzenie firmy w Hiszpanii z punktu widzenia jej właściciela jest aż tak korzystne?

Minimum formalności

Na wstępie zaznaczyć trzeba, że już samo założenie firmy w Hiszpanii nie różni się wiele od tego, z czym mamy do czynienia nad Wisłą. Możemy od razu zauważyć, że nie jest to zadanie zbyt skomplikowane. Szczególnie po wejściu Polski do Unii Europejskiej. Od tego czasu żaden Polak nie musi składać wniosków o pozwolenie na pobyt i rozpoczęcie działalności gospodarczej.

Nie można nie wspomnieć też i o tym, że nie ma tu branż równych i równiejszych. Wszyscy przedsiębiorcy traktowani są tak samo bez względu na siedzibę czy też rodzaj działalności.

Ponadto w Hiszpanii można również liczyć na pomoc publiczną. Polacy, którzy chcą założyć tu własną działalność, zgłosić się mogą choćby do Instytutu Kredytu Oficjalnego lub Ośrodka Rozwoju Technicznego i Przemysłowego. Wówczas dostaną oni informacje o zasadach udzielania i wielkości pomocy finansowej.

Podatki

Dla każdego przedsiębiorcy bardzo ważne są również i same podatki. W tym przypadku nie jest z tym najgorzej. Na pewno hiszpański system podatkowy jest o wiele bardziej przyjazny przedsiębiorcom, aniżeli ma to miejsce w Polsce. W zasadzie mamy tu do czynienia z dwiema stawkami podatku. Tak oto jedna wynosi on 30 proc. dla dużych przedsiębiorstw oraz 25 proc. dla małych i średnich firm. W tym drugim przypadku stawka taka jest stosowana do pierwszych 120 202,41 euro dochodu. Po przekroczeniu tej granicy przedsiębiorca zostaje objęty podatkiem w wysokości 30 proc. Dodajmy jeszcze, że w przypadku spółek zagranicznych, które nie mają stałej siedziby w Hiszpanii, stopa opodatkowania dochodu wynosi 25 proc (więcej informacji można znaleźć klikając w link – księgowość w hiszpanii)

Księgowość

Czy w takiej sytuacji i na tak jasnych zasadach księgowość w Hiszpanii może stanowić jakiś problem? Na ogół nie, a urzędy skarbowe są tu dość wyrozumiałe. Mimo wszystko trzeba mieć się na baczności i wszystko rozliczać poprawnie. Dlatego przynajmniej początkującym przedsiębiorcom polecamy zatrudnienie dobrego księgowego, a najlepiej współpracę ze sprawdzonym biurem księgowym. Wówczas można spać spokojnie, mając pewność, że wszystkie operacje zostaną zaksięgowane poprawnie. Oczywiście jest to również konieczność dla wielkich firm i korporacji, które obracają nie tysiącami, ale dziesiątkami czy setkami tysięcy euro miesięcznie. W takiej sytuacji pomoc dobrego księgowego jest już niezbędna, a więc taka współpraca z biurem księgowym będzie absolutną koniecznością.

13 Lip

Program „Go Africa”

Program „Go Africa” to program zapoczątkowany przez Ministerstwo Gospodarki w 2013 r., jego celem było zwiększenie świadomości na temat możliwości prowadzenia biznesu w Afryce oraz wspomagania biznesmenów, którzy chcieliby wkraczać na tamtejsze rynki. W czasach kryzysu gospodarczego na Zachodzie gospodarki krajów afrykańskich rozwijały się bowiem niezwykle intensywnie, a wzrost gospodarczy plasował się na poziomie 7% rocznie. Początkowo program obejmował działania w Nigerii i Republice Południowej Afryki, jednak wkrótce zostały nim objęte również takie kraje jak Angola, Mozambik oraz Kenia. W ramach realizacji programu organizowane są różnorodne konferencje i seminaria poświęcone współpracy Polski z poszczególnymi krajami afrykańskimi, na których podejmowane są ważne zagadnienie dotyczące biznesu w tamtych krajach, możliwości eksportu towarów oraz branż w obu kierunkach, a także możliwości inwestycyjnych, wszystko to pozwala na znaczące zacieśnianie współpracy na linii Polska – kraje afrykańskie i śmielsze kroki polskich przedsiębiorców w Afryce.