Czy warto korzystać z doradztwa podatkowego?

24 Lis

Czy warto korzystać z doradztwa podatkowego?

W ostatnim czasie na polskim rynku jak przysłowiowe grzyby po deszczu powstają wszelkie biura księgowe i rachunkowe. Na tym nie koniec, bo podobnie jest z kancelariami radcowskimi, adwokackimi czy prawniczymi, a nawet biurami czy kancelariami doradców podatkowych. Właśnie tym ostatnim chcielibyśmy przyjrzeć się nieco bliżej. Czy warto zatem korzystać z pomocy takich doradców i jeżeli tak, to w jakim obszarze możemy liczyć tu na pomoc takich specjalistów? (więcej…)

30 Paź
25 Paź
30 Wrz

Czym jest i ile kosztuje domena internetowa?

Jeśli planujesz założenie strony internetowej, nie możesz zapomnieć też i o domenie, a więc jej nazwie. Jeśli interesuje Cię zakup domeny, a skoro tu jesteś, jesteśmy pewni, że tak, za chwilę uzyskasz wszystkie informacje, które wiążą się z tym produktem. Między innymi to, ile za taką domenę przyjdzie nam zapłacić. (więcej…)

22 Wrz

Zalety współpracy z adwokatem

Chyba nikt z nas nie ma wątpliwości co do tego, że adwokatów w Polsce jest całe mnóstwo. Każdy bez żadnego problemu znajdzie takiego specjalistę nie tylko w większym, ale również i mniejszym mieście. Nic w związku z tym dziwnego, że wielu decyduje się na współpracę z takimi specjalistami. Skoro tak weźmy tutaj pod uwagę zalety takiej współpracy. Dlaczego w związku z tym warto postawić tutaj na dobrego adwokata? Posłużmy się tu konkretnym przykładem i weźmy pod uwagę adwokata z Białegostoku. (więcej…)

18 Wrz

System podatkowy w Hiszpanii a własna działalność

Zakładając działalność gospodarczą, pod uwagę wziąć trzeba przede wszystkim system podatkowy i ubezpieczeniowy kraju, w którym ją prowadzimy. Nie jest żadną tajemnicą, że w Polsce nie jest z tym najlepiej. Wielu przedsiębiorców musi oddawać Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych oraz Urzędowi Skarbowemu nawet połowę swoich zarobków czy więcej. Trudno w związku z tym powiedzieć, że system podatkowy dla przedsiębiorców w Polsce jest korzystny. Jak jest z tym w Hiszpanii?

CIT w Hiszpanii

Wydaje się, że w kraju tak bardzo oddalonym od Polski jest z tym zgoła odmiennie. Trzeba być bowiem sprawiedliwym i powiedzieć, że przedsiębiorcy z płaceniem podatku większych problemów tu nie mają. Najważniejsze jest bowiem to, że wysokość podatku uzależniona jest od ich dochodów.

Jeszcze dziesięć lat temu stawka CIT wynosiła tutaj 32%. Można by powiedzieć, że to całkiem sporo. Widocznie tak uważał również hiszpański rząd, ponieważ w roku 2007 doszło tutaj do ważnych zmian. Od tego momentu obowiązują tutaj dwie stawki tego podatku, które wynoszą odpowiednio 25% i 30%.

Pierwszą są obarczeni przedsiębiorcy, którzy rocznie zarabiają poniżej 120 202,41 euro. Po przekroczeniu tej granicy stawka jest natomiast o pięć punktów proc. wyższa.

Księgowość

Tak jak i w Polsce bardzo ważne jest odpowiednie prowadzenie księgowości. Przedsiębiorcy mogą to oczywiście robić osobiście, choć wydaje się, że lepiej jest to zlecić jakimś specjalistom. Tym bardziej że nie brakuje tam podmiotów polskich, które prowadzą księgowość w Hiszpanii, wychodząc do klientów nie tylko znad Wisły, ale również i lokalnych przedsiębiorców, którzy na tej płaszczyźnie potrzebują jakiegoś wsparcia.

Jeżeli chcecie oszczędzić na czasie, a jednocześnie mieć pewność, że księgowość w Hiszpanii będzie prowadzona sumiennie i poprawnie warto na takie biuro księgowe postawić. Więcej informacji znajdziecie Państwo pod linkiem biuroksiegowewhiszpanii. Od Was zależy czy z takiej pomocy skorzystacie, choć po opiniach o danym podmiocie wyraźnie widzimy, że wato się na taką współpracę zdecydować.

17 Wrz

Jak znaleźć dobrego usługodawcę?

Wydawać by się mogło, że obecnie, kiedy to wszelkich przedsiębiorców jest dziś naprawdę wielu. Znalezienie odpowiedniego usługodawcy żadnym problemem być nie może. Mimo wszystko, jeżeli zaczniemy już przeglądać ich oferty często mamy z tym spory problem. Rynek jest bowiem tak bardzo napchany kolejnymi firmami, że znalezienie tej najlepszej nieraz graniczy z cudem. Rozwiązania są tutaj dwa. Z jednej strony to my możemy ich szukać na własną rękę. Z drugiej natomiast sprawić, że to sami usługodawcy będą zgłaszać się do nas.

Wyszukiwarka firm

Jeżeli chcemy wziąć sprawy w swoje ręce i samodzielnie odnaleźć najlepszego wykonawcę, którego cechuje nie tylko rzetelność i wysoka jakość, ale również rozsądne ceny czy krótkie terminy realizacji, niezbędna będzie wyszukiwarka firm. Najlepiej ta internetowa, gdyż wszelkie informacje są tutaj uzupełniane na bieżąco, na czym zależy nam przecież najbardziej. Klasyczna Panorama Firm w formie książkowej raczej nie będzie najlepszym rozwiązaniem. Co dają nam takie wyszukiwarki? Przede wszystkim to, że możemy tam znaleźć firmy z różnego sektora. Dzięki temu odnalezienie interesującego nas wykonawcy czy też wykonawców jest o wiele prostsze. Przykładem takiej witryny jest portal wycenione. Jak nie trudno zauważyć jest on podzielony na kategorie. Znajdziemy tam firmy z zakresu fryzjerstwa, projektowania stron internetowych czy budownictwa i wiele innych. Branże są więc naprawdę bardzo różne.

Ustanowienie zlecenia

Wyszukiwarka firm to nie wszystko. Poza tym wcale złym pomysłem nie jest ustanowienie samego zlecenia. Wówczas pozostanie nam już tylko czekać na oferty przedsiębiorców, którzy w danym terminie są w stanie wykonać ową usługę, podając przy tym swoją cenę. Nie jest tajemnicą, że na każde zlecenie zgłasza się od kilku do kilkunastu przedsiębiorców. Jest w związku z tym, w czym wybierać. Jedni mogą sugerować się wówczas ceną, inni terminem realizacji, a kolejni postanowią wybrać najlepszego wykonawcę, biorąc pod uwagę wszystkie te czynniki.

28 Sie

Przetarg – najważniejsze informacje

Przetarg to jedna z form pozyskiwania klientów, w niektórych branżach bywa to wręcz główne źródło klientów i zarazem dochodu. W innych okazjonalnie zdarzają się przetargi, jednak zwycięstwo w tego typu konkursie daje firmie gwarancję intratnej współpracy, dlatego tez wiele przedsiębiorstw chętnie bierze udział w przetargu, jednak zwycięstwo w nim, wcale nie jest takie łatwe, dlatego poniżej prezentujemy kilka elementów, na które należy zwrócić uwagę przystępując do postępowania przetargowego.

Przetarg to rodzaj konkursu, który może zostać zorganizowany przez podmiot gospodarczy lub organ administracji publicznej. W przypadku, gdy przetarg organizowany jest przez organ państwowy postępowanie odbywa się na zasadach określonych w prawie zamówień publicznych. Celem organizacji przetargu jest wybór najkorzystniejszej oferty na wykonanie określonych w przetargu usług lub na dostarczenie danych towarów. Przetarg może mieć charakter ograniczony, kiedy zapytania kierowane są wyłącznie do firm spełniających określone kryteria lub nieograniczony, gdy ogłoszenie przetargowe jest ogólnodostępne i każda firma może wziąć w nim udział.

Często zdarza się, że na etapie postępowania przetargowego od oferentów wymagane są gwarancje, takie jak gwarancja ubezpieczeniowa zwrotu zaliczki (więcej na ten tema na stronie – http://gwarancjeprzetargowe.pl/gwarancja-ubezpieczeniowa-zwrotu-zaliczki/), gwarancja ubezpieczeniowa usunięcia wad i usterek czy gwarancja wadialna.

Najczęściej w przetargach wymagane są nie tylko gwarancje takie jak gwarancja ubezpieczeniowa zwrotu zaliczki, ale także konieczne jest wniesienie wadium. Wadium jest to kwota, najczęściej stanowiąca 0,5% do 3% wartości całego zamówienia, jaką musi wpłacić oferent na konto organizatora przetargu lub oddać w depozyt sądowy, kwota ta stanowi zabezpieczenie, że oferent nie wycofa się ze swojej oferty oraz, że nie zmieni jej warunków. W razie gdyby z winy oferenta złożona przez niego oferta stała się nieważna wadium przechodzi na rzecz organizatora przetargu.

Jak widać postępowanie przetargowe wiąże się z koniecznością dopełnienia licznych formalności oraz wymogów jakie stawiają firmy organizujące przetargi przed oferentami. Wśród takich wymogów mogą znaleźć się również takie jak: obecność na rynku przez określoną liczbę lat, portfolio klientów z tej samej branży, z której jest organizator przetargu czy wielkość firmy powyżej 25 pracowników. Nie wszystkie przetargi są obostrzone takimi wymogami, ale mogą się one pojawić.

24 Sie

O czym pamiętać zakładając własną kancelarię?

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej nie jest zadaniem łatwym. Nie inaczej jest również w przypadku kancelarii prawnej czy też radcy prawnego. Nie jest żadną tajemnicą, że na terenie naszego kraju takich punktów jest całe mnóstwo. Dodatkowo weźmy pod uwagę również i to, że i popyt na takie usługi jest dziś ogromny. Skoro tak nie jest żadną niespodzianką, że osób zainteresowanych założeniem takiej działalności w Polsce jest coraz więcej. Jeśli wielu prawników czy radców prawnych chce przejść na swoje, zastanówmy się, jakie czekają na nich zagrożenia. O czym osoby zainteresowane założeniem kancelarii powinny pomyśleć?

Strategia

W pierwszej kolejności trzeba tutaj pomyśleć o strategii. Dlatego też zdefiniować trzeba plan działania takiego punktu. Oczywiste jest tutaj to, że taki plan musi być długoterminowy. Zauważmy tutaj, że dobrze prowadzona strategia musi zawierać w sobie analizę mocnych i słabych stron, badania lokalnego rynku i konkurencji, analizę SWOT oraz ustalenie misji swojej działalności.

Specjalizacja

Chyba nikt nie ma wątpliwości co do tego, że prawnik musi znać całe prawo. To oczywiste, choć na pewno bliżej przyjrzeć się trzeba konkretnym specjalizacjom. Szczególnie w dobie XXI wieku, kiedy rynek jest naprawdę bardzo przesycony. Oczywiście nie musi to być tylko i wyłącznie jedna dziedzina, bo nie miałoby to większego sensu. Mimo wszystko na pewno warto się jakoś ukierunkować i być specjalistą w konkretnej specjalizacji.

Takową może być na przykład prawo rodzinne i opiekuńcze. Wówczas kancelaria taka świadczy pomoc w zakresie pozwów rozwodowych, separacji, podziału majątku, znoszeniu współwłasności, uregulowania spraw rodzicielskich czy powierzenia sprawowania opieki lub kurateli.

Przykład zakresu usług kancelarii znajdziecie Państwo pod linkiem www.slotakancelaria.pl/uslugi.

Marketing

Na pewno bardzo ważna jest również reklama. Najlepszym nośnikiem będzie w pełni profesjonalnie stworzona strona internetowa, o której zapomnieć nie można. Dobrze będzie, jeśli dodatkowo zostanie ona pozycjonowana. Najlepiej pod frazą „kancelaria prawna Kraków” lub identyczną dotyczącą innego miasta, w którym prowadzony jest taki punkt. Poza tym na pewno przydadzą się jakieś konkretne ulotki czy wizytówki. Warto jednak pamiętać o tym, że nie może to być reklama zbyt nachalna. Banery czy wizytówki będą dobre, ale zbyt częste i mocno zabarwione reklamy nie zawsze muszą zagwarantować pożądany efekt.

24 Sie

Komu zlecić prowadzenie księgowości?

Każdy przedsiębiorca, który prowadzi firmę, musi również pamiętać o księgowości. Wydaje się, że nie będzie z tym żadnego problemu, choć w praktyce nie jest to jednak takie proste, jakby mogło się nam wydawać. Skoro tak weźmy pod uwagę tę kwestię i zdecydujmy komu najlepiej powierzyć prowadzenie księgowości. Dodajmy od razu, że sposoby są tu trzy. Poza prowadzeniem jej na własny rachunek możemy to również zlecić firmie, która zajmuje się tym zawodowo lub też zatrudnić na etat księgowego. Która opcja wydaje się najlepsza? (więcej…)